Stoppar du in handen i barnvagnen hugger jag fan av den!

Kategori: Allmänt

Hamnade av någon underlig, oförklarlig anledning mitt i en diskussion på facebook om huruvida det är okej eller inte att främmande folk stoppar ner både händer och hela huvudet i barnvagnen för att gosa med någon annans nyfödda bebbe.
 
NEJ NEJ NEJ! Säger jag, det finns väl inget värre än folk som snabbt som attan sträcker fram smutsiga händer och klappar ens unge på kinden, eller benet, eller var som helst!?
Någon skrev att det var väl fint att små människor sätter igång så många positiva reaktioner hos vuxna, men till positiv reaktion tycker inte jag det räknas att börja kladda en nykläckt, känslig bebis i ansiktet utan lov.
 
Jag hade blivit GALEN om någon gjorde så på min unge! Jag tycker att det är en förälders ansvar att skydda sitt barn och dennes integritet, speciellt när de är helt oförmögna att göra detta på egen hand. Visst får man gärna fälla en gullig kommentar eller åååh:a lite och le mot bebisen men man måste faktiskt inte dit och kladda också.
Som en annan tjej kommenterade: "Folk blir glada av att klämma på tuttar, men det är fortfarande inte okej att tafsa på främlingar."
 
Vad tycker ni? Bra eller bajs att främmande folk ska gosa med bebisar?

Kommentarer

  • Marie säger:

    Tack för kommentaren! Jag var också en person som var väldigt negativ i mina tankar en gång i tiden. Men starten på ett nytt tankesätt börja med att läsa just såna här böcker. När man har tagit sig över till den "rätta" sidan så kan man fortsätta att läsa flera böcker för att utveckla sig själv hela tiden, och då märker man hur otroligt mycket roligare och lättare livet blir. :) Så det är mitt tips till dig. :)

    2012-09-05 | 16:40:10
    Bloggadress: http://marieguld.blogg.se
  • Elinor säger:

    Sv: Haha ja det är ju typiskt! :P

    2012-09-06 | 08:27:56
    Bloggadress: http://elinorsfoto.blogg.se

Lämna lite kärlek och socker här:

Follow @moollymay