Fiskgryta

Kategori: Mat

Jag bestämde mig för att laga fiskgryta till middag idag! Har aldrig gjort det förut och var sugen på något "grytigt", den blev supergod och gick snabbt att göra, så jag tänkte att jag kunde dela receptet med den som vågar prova.
Sharing is caring!
P.S När jag lagar mat så mäter jag mainte så jättenoga så krydda tills det blir gott helt enkelt!
 
Ingredienser:
400g Vit fisk
1 Gul lök
2 Morötter
2 Vitlöksklyftor
10 Cocktailtomater
½ Röd chili
Tomatpuré
Fiskbuljong
Vitt matlagningsvin
Grädde
Creme fraiche
Vatten
Salt
Vitpeppar
Örtiga kryddor efter smak
 
Gör såhär:
Hacka lök, morötter, vitlök och chili och stek i en gryta tills löken börjar svettas.
Peppra, salta och krydda litegrann.
Häll i en ordentlig skvätt matlagningsvin och en klutt tomatpuré.
Vänd i en burk creme fraiche (2 dl), häll i 2 dl vatten, fiskbuljong och en 1-2 dl grädde och låt koka ihop en stund.
Smaka av och krydda mer om det behövs.
Skär fisken i småbitar, dela cocktailtomaterna och vänd ner i grytan.
Låt puttra i ca 10 minuter och servera med ris! Klartt!
 
 

Kommentarer

  • Katja säger:

    Det där lät riktigt gott! Sparade faktiskt receptet :)

    2012-09-26 | 10:47:28
    Bloggadress: http://katjasplace.blogg.se

Lämna lite kärlek och socker här:

Follow @moollymay